Івацэвіцкі раённы выканаўчы камітэт

Івацэвіцкі раённы выканаўчы камітэт
burger
Галоўная // Беларусская версия // Адно акно // Парадак звароту за ажыццяўленнем адміністрацыйных працэдур у электроннай форме

Парадак звароту за ажыццяўленнем адміністрацыйных працэдур у электроннай форме

Парадак звароту за ажыццяўленнем адміністрацыйных працэдур у электроннай форме

Ажыццяўленне адміністрацыйнай працэдуры ў электроннай форме прадугледжвае прадастаўленне заяўнікам магчымасці:

- падачы (адклікання) заявы на ажыццяўленне АП з дапамогай адзінага партала электронных паслуг (ЕПЭУ);

- атрымання адміністрацыйнага рашэння (паведамлення аб адміністрацыйным рашэнні) у асабістым кабінеце на ЕПЭУ.

Згодна з Законам Рэспублікі Беларусь "Аб асновах адміністрацыйных працэдур", у электроннай форме таксама прадугледжана падача (водгук) адміністрацыйных скаргаў.

Перавод адміністрацыйных працэдур у электронную форму ажыццяўляюць дзяржаўныя органы, да кампетэнцыі якіх адносіцца правядзенне (рэалізацыя) дзяржаўнай палітыкі ў сферы грамадскіх адносін, якія ўзнікаюць пры ажыццяўленні той ці іншай адміністрацыйнай працэдуры (кампетэнтны орган).

Адзіны партал электронных паслуг-падсістэма агульнадзяржаўнай аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэмы, прызначаная для забеспячэння электроннага ўзаемадзеяння дзяржаўных органаў і арганізацый з іншымі арганізацыямі, а таксама з грамадзянамі, у тым ліку якая з'яўляецца адзінай кропкай падачы (адклікання) заяў аб ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур, атрымання адміністрацыйных рашэнняў (апавяшчэнняў аб прынятых адміністрацыйных рашэннях) і падачы (адклікання) адміністрацыйных скаргаў у электроннай форме.

Заява зацікаўленай асобы ў электроннай форме падаецца праз адзіны партал электронных паслуг пасля атрымання да яго доступу:

 - без выкарыстання сродкаў ідэнтыфікацыі;

 - з выкарыстаннем унікальнага ідэнтыфікатара зацікаўленага асобы (акрамя выпадкаў, калі зацікаўленым асобай з'яўляецца юрыдычная асоба). Парадак атрымання унікальнага ідэнтыфікатара устанаўліваецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь; - з выкарыстаннем асабістага ключа электроннай лічбавай подпісы, сертыфікат адпаведнага адкрытага ключа якога выдадзены рэспубліканскім які сведчыць цэнтрам Дзяржаўнай сістэмы кіравання адкрытымі ключамі праверкі электроннага лічбавага подпісу Рэспублікі Беларусь. Унікальны ідэнтыфікатар-гэта спецыяльны Лагін (Імя ўліковага запісу грамадзяніна) і пароль – сродак ідэнтыфікацыі грамадзяніна пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур у электроннай форме праз асабісты Электронны кабінет на Адзіным партале электронных паслуг.

Для атрымання ўнікальнага ідэнтыфікатара неабходна звярнуцца ў службу "адно акно" мясцовага выканаўчага і распарадчага органа па месцы пражывання, у Нацыянальны цэнтр электронных паслуг або ў іншыя дзяржаўныя арганізацыі, упаўнаважаныя Саветам Міністраў на выдачу ўнікальнага ідэнтыфікатара з дакументам, які сведчыць асобу. Пры звароце грамадзянін прад'яўляе дакумент, які сведчыць асобу, а таксама дае пісьмовую згоду на правядзенне зверкі названых ім звестак з інфармацыяй, якая змяшчаецца ў дзяржаўных інфармацыйных рэсурсах (сістэмах), уладальнікам якіх з'яўляецца Міністэрства ўнутраных спраў. Упаўнаважаны супрацоўнік праверыць названыя ў заяве дадзеныя. Затым з дапамогай спецыяльнай праграмы сфармуе унікальны ідэнтыфікатар. Адзнака аб атрыманні паведамлення засведчваецца подпісам грамадзяніна.

Крок 1: Каб увайсці ў асабісты кабінет, спатрэбіцца ўвесці атрыманыя лагін і пароль. Для гэтага – націснуць кнопку «Уваход» і выбраць раздзел «Уваход па унікальнаму ідэнтыфікатару».

Крок 2: У асабістым кабінеце адлюструецца пералік адміністрацыйных працэдур, якія з дапамогай унікальнага ідэнтыфікатара можна замовіць праз адзіны партал. Электроннае заяву запаўняецца ў асабістым кабінеце.

Крок 3: Пры замове электроннай працэдуры ў асабістым кабінеце карыстальніка фарміруецца 30-значны код-нумар заказу, З дапамогай якога аплачваецца дадзеная працэдура любым зручным спосабам (напрыклад, праз любое аддзяленне банка, АРІП). У асабістым кабінеце карыстальнік прымацоўвае электронны выгляд квітанцыі аб аплаце адміністрацыйнай працэдуры.

Крок 4: Заява зацікаўленай асобы, пададзеная ў электроннай форме, разглядаецца ў парадку, устаноўленым заканадаўствам для разгляду заяў, пададзеных у пісьмовай форме.

Пасля выканання адміністрацыйнай працэдуры ўпаўнаважаным органам у асабістым кабінеце карыстальніка адлюструецца рашэнне па выніках аказання адміністрацыйнай працэдуры.

Пералік адміністрацыйных працэдур, якія падлягаюць ажыццяўленню ў электроннай форме праз адзіны партал электронных паслуг. устаноўлены пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 6 мая 2020 г. №271 "Аб змяненні пастаноў Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь па пытаннях ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур" (з гіперспасылкай на https://pravo.by/document/?guid=3961&p0=C22000271)


ІНТЭРНЭТ РЭСУРСЫ

Карысныя спасылкі